jueves, 23 de junio de 2011

DIA MUNDIAL DEL SERVICIO PUBLICO

World Public Service Day: Quality Public Services Also Needed in Media
23/06/2011
newsImageIFJ and UNI MEI express their joint support to strong public service in media at the occasion of UN world public service day and as Global Unions launch their "quality public service" campaign.


Today the International Federation of Journalists and its European group the European Federation of Journalists, together with UNI Global Union - Media Entertainment & Arts (UNI MEI) expressed their joint support to strong public service in media and in particular in broadcasting, at the occasion of UN world public service day and as Global Unions launch their "quality public service" campaign.
"In many countries we see unprecedented attacks on public service values in media and on public broadcasting, at a time when cultural diversity and independent information are cruelly needed", said IFJ President Jim Boumelha. In particular in Europe, under-financing, privatisation, commercial and political pressure are putting public service values at risk, with hundreds of jobs to be cut. “It is in the interest of the public to defend and reinforce public values in media in order to create and develop them in regions or countries of the world where they are still weak", said EFJ President Arne König.

In the global digital economy, public broadcasting, while continuing to service traditional platforms, must be present on the new platforms in order to guarantee its continuity, further development and cultural diversity, said UNI MEI President Heinrich Bleicher-Nagelsmann. “In the debate over EU’s digital agenda we need to ensure that sustainable funding of public missions of broadcasters extends to all existing and new media platforms, stated, EURO-MEI President William Maunier. “Growing media concentration represents a threat to the emerging democracies in many countries in the Americas. Public service broadcasting is a prerequisite to guarantee respect for pluralism and cultural identity, said Nascimento Silva, President of America’s region of UNI MEI (PANARTES).

As global unions launch a special campaign to reinforce public services across the world, the IFJ/EFJ and UNI-MEI express their strong support to public service values in the media and in journalism. In particular, the IFJ/EFJ and UNI-MEI underline the call made in the Charter adopted by Global Unions last year, "for national and regional regulations that provide for diversity in the media and access to culture".

Global Union's Campaign - Quality Public Service Now : www.qpsactionnow.org/

IFJ/EFJ: www.ifj.org / http://europe.ifj.org
The IFJ represents more than 600,000 journalists in 131 countries. The EFJ represents more than 250.000 members in over 30 countries in Europe.

UNI MEI: www.uniglobalunion.org/mei
UNI MEI represents 140 unions and guilds and 300 000 workers in the media and entertainment industries in over 70 countries worldwide.

Servicios Públicos de Calidad en los Medios de Comunicación
23/06/2011
newsImageFederación Internacional de Periodistas, FIJ y UNI MEI se han unido para exprimir su apoyo en favor de un servicio público fuerte en los medios de comunicación


Hoy la Federación Internacional de Periodistas y su grupo Europeo la Federación de Periodistas Europeos y UNI Global Union Medios, Espectáculo y las Artes (UNI-MEI) se han unido para exprimir su apoyo en favor de un servicio público fuerte en los medios de comunicación y en la radiodifusión con ocasión del día mundial del servicio público de las Nacione Unidas. Aprovechan también esa oportunidad para lanzar como Sindicatos Mundiales su campaña "servicio público de calidad".

"En muchos países veemos ataques sin precedentes de los valores del servicio público en los medios de comunicación y la radiodifusión, en un momento cuando la diversidad cultural y la información independiente son necesarias. En particular en Europa con subvenciones insuficientes, privatización, presión comercial y política que peligran los valores del servicio público, con cientos de reducción de empleos." "Es en el interés del público defender y reforzar los valores públicos en los medios de comunicación para crearles y desarrollarles en las regiones o países en el mundo donde todavía son débiles" ha declarado Arne König, Presidente de EFJ.

"Dentro de la economía digital, aunque la radiodifusión siga siendo utilizada en las plataformas tradicionales, también tiene que ser presente en las nuevas plataformas para garantizar su continuidad, su desarrollo y la diversidad cultural" ha declarado Heinrich Bleicher-Nagelsmann, Presidente de UNI MEI. "En el debate sobre la agenda digital de la UE tenemos que asegurar una financiación sostenible de las misiones públicas de los radiodifusores que se extienda a todas las plataformas existences y a los nuevos medios de comunicación" declaró William Maunier, Presidente de EURO-MEI. "La concentración cada vez más grande de los medios de comunicación es una amenaza para las democracias emergentes en muchos países en las Américas. La radiodifusión del servicio público es esencial para garantizar el respecto del pluralismo y la diversidad cultural." ha dicho Nascimento Silva, Presidente de la región Américas de UNI-MEI.

Como los sindicatos mundiales lanzan una campaña especial para reforzar el servicio público en el mundo entero, IFJ/EFJ e UNI-MEI expresan su apoyo fuerte a los valores del servicio público en los medios de comunicación y el periodismo. IFJ/EFJ e UNI-MEI subrayan juntos la petición en la Carta adoptada por los Sindicatos Mundiales el año pasado, "para regulaciones nacionales y regionales que mantienen la diversidad en los medios de comunicación y el acceso a la cultura".


Campaña de los sindicatos mundiales para servicios públicos de calidad : www.qpsactionnow.org

FEJ/FIJ: www.ifj.org/fr / http://europe.ifj.org/fr
La FIJ representa a más de 600.000 periodistas en 131 países. La FEJ representa a más de 250.000 periodistas en más de 30 países en Europa.

UNI MEI: http://www.uniglobalunion.org/Apps/iportal.nsf/pages/sec_20090127_pmveFr
UNI MEI representa 140 sindicatos y gremios y a más de 300.000 trabajadores en los sectores de los medios de comunicación y del espectáculo en más de 70 países en el mundo.

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